2. A klass ulatas abikäe WeDo legode sorteerimises.
ja esimene katsetus uute vahenditega sai tehtud enne suvevaheajale jäämist projektipäeval. Algklassid ehitasid meeskonnas juhendite järgi erinevaid roboteid ning panid neid tööle.
esmaspäev, 11. juuni 2018
esmaspäev, 4. juuni 2018
Valmistume uueks õppeaastaks
Järgmisel õppeaastal oleme otsustanud tõsiselt käsile võtta robootika ja tehnoloogia kasutamise ainetundides.
Seni oleme oma koolis 1. ja 2. klassides tegelenud 1 x nädalas robotite ehitamisega arvutiringi
või ainetunni raames. Meie tähelepanekud on, et lapsed õpivad meeskonnatööd,
juhendi lugemist, areneb käeline tegevus, saavad selgeks esimesed mehhaanika
põhitõed. Kuna algus on olnud julgustav, lastele põnev, õpetajad rahul ja lastevanemate
tagasiside väga positiivne, otsustasime laiendada oma tegevust ka teistesse
põhikooli klassidesse, et kaetud oleks terve kool.
Edasine tegevusplaan:
Kõiki klasse on 2 paralleeli v.a. 2. klass,
mida on 3 paralleeli.
·
Algklassides ühe trimesti
vältel 1X nädalas viia arvutiõpetuse tunni ajal läbi robootika tunnid.
·
1-2. Klassis kasutada WeDo 1.0
robotikomplekte
·
3.-4. Klassis kasutada WeDo 2.0
robotikomplekte
Õpetaja jagab lapsed
paaridesse arvestades, et kokku satuksid erinevate võimetega õpilased.
Robotid
pannakse kokku juhendi järgi. Õpetaja kontrollib roboti töökorras olekut.
Pärast 5. tundi
antakse õpilastele järjest loovusülesandeid robotite ehitamisel ja lihtsamal
programmeerimisel.
Eesmärk: Arendada
meeskonnatööd, juhendi abil töötamist, käelist tegevust, loovust, anda esimesed
teadmised mehhaanika põhitõdedest ning programmeerimisest.
·
5.-6. Klassis kasutada Airblock modulaarset programmeeritavat droonide
komplekti
Tunnid toimuvad
trimestri lõpus matemaatika ja loodusõpetuse tundide raames. Kasutatakse
meeskonnatööd. Läbivad teemad
matemaatikas on kaal, kiirus, teepikkus.
Loodusõpetuses
õhurõhk, hõõrdumine, ujuvus.
Lisaks
programmeerimisalased oskused
5. klassid 2
tundi iga trimesti lõpus kokku 6 tundi matemaatikas klassi kohta.
Loodusõpetuses kokkuleppel õpetajaga vastavalt ainekavale.
6. klassid 2 tundi iga trimesti lõpus kokku 6 tundi matemaatikas.
Loodusõpetuses kokkuleppel õpetajaga vastavalt ainekavale.
Planeeritud on korraldada klassidevahelisi võistlusi.
Eesmärk: Kasutades droonide komplekte arendada õpilastes
meeskonnatöö oskusi, tehnoloogiaalaseid oskusi, tutvuda ja katsetada praktikas
mehhaanika ja aerodünaamika põhimõisteid nt.
õhurõhk, ujuvus, kiirus, kaal, teepikkus, õhutakistus. Laiendada ja
arendada edasi programmeerimisalaseid oskusi.
·
7. -9. Klassis EV3
robotikomplekte.
Tunnid toimuvad
trimestri lõpus matemaatika, füüsika ja tööõpetuse tundide raames. Läbivad
teemad: andurite kasutamine, robotite programmeerimine, füüsika ja mehhaanika
põhireeglid.
Kooli õppekavas
on kirjas, et tööõpetuse tundide raames 7.-9. Klassi õpilased võivad kasutada
projektõppe raames robootika vahendeid. Saadavad
seadmed annavad rohkemale arvule õpilastest teostada oma projekt tehniliste vahenditega.
Füüsika ja
mehhaanika põhireeglite õppimine ning kordamine trimestrite lõputundides
meeskonnatöös teostatavate projektide kaudu.
·
·
Sügiel on kavas korraldada
traditsioonilist “Saja hullu teadlase ööd”, kus vahendid leiavad kasutust
erinevates töötubades.
·
Õppetöövälisel ajal saavad
huvilised programmeerida ja tehnoloogiavahendeid kasutada õpetaja järelvalve
all tehnoloogia ruumis.
esmaspäev, 13. märts 2017
Digimaailm pöörleb jätkuvalt!
Meie metoodikate ja näidiste kogu "ÕpiDigiRänne" on täienemas ning uuenemas. Lähemal ajal lisanduvad robootika lõimituna eesti keele, inglise keele, ajaloo ja matemaatikaga.
Siinkohal aga veelkord link meie kogumikule: http://sites.simbla.com/f66c8178-b55b-f2b8-ccf4-0b9e6a4717b4/
Siinkohal aga veelkord link meie kogumikule: http://sites.simbla.com/f66c8178-b55b-f2b8-ccf4-0b9e6a4717b4/
esmaspäev, 6. veebruar 2017
Digipädevused! Digipädevused? Digipädevused....
Saime kolleegidega kokku, et arutada digipädevuste teemal. Sel kevadel on 9. ja 12. klasse ootamas ees tasemetöö. Vaatasime, mida põnevat on teinud teised koolid ja uurisime pädevusmudelit sellelt leheküljelt.
Lõpuks õppisime selgeks uue keskkonna https://www.polleverywhere.com/
Oli põnev ja huvitav. Otsustasime, et saame kokku jälle 22. veebruaril.
Lõpuks õppisime selgeks uue keskkonna https://www.polleverywhere.com/
Oli põnev ja huvitav. Otsustasime, et saame kokku jälle 22. veebruaril.
teisipäev, 1. november 2016
CodeWeek meie koolis
Sel aastal osales Rapla Ühisgümnaasium üle-euroopalisel programmeerimisnädalal CodeWeek lausa 4 töötoaga.
Teisipäeval said algklassid proovida kätt EV3 robotitega. Uurisime mida tehakse sel aastal FLL võistlusel, panime kokku roboteid ja vaatasime kuidas neid programmeerida. Tore, et meiega liitusid Varbola algkooli lapsed.
Kolmapäeval kujundasime kolmemõõtmeliselt. Algselt küll huvilisi palju polnud, kuid siis "ärkasid" algklassid ja algselt põhikoolile mõeldud töötuba sai läbi viidud pisut noorematega. Hakkama said kõik.
Neljapäeval tegime mobiilirakendusi. Kohale tulid tõsise programmeerimishuviga noormehed, kellega tegime soojenduseks lihtsa joonistamise rakenduse ja seejärel proovisime kätt natuke tõsisemat väljakutset nõudval rakendusel.
Reede oli teistsuguse õppetunni päralt. 40 õpilast veetis algselt planeeritud 2 tunni asemel lausa 3 tundi, tutvudes kodukohaga seotud kirjanikega. Teistmoodi kirjandustund meeldis kõigile.
Aitäh HITSA'le toetuse ja vahvate kottide eest!
Teisipäeval said algklassid proovida kätt EV3 robotitega. Uurisime mida tehakse sel aastal FLL võistlusel, panime kokku roboteid ja vaatasime kuidas neid programmeerida. Tore, et meiega liitusid Varbola algkooli lapsed.
Kolmapäeval kujundasime kolmemõõtmeliselt. Algselt küll huvilisi palju polnud, kuid siis "ärkasid" algklassid ja algselt põhikoolile mõeldud töötuba sai läbi viidud pisut noorematega. Hakkama said kõik.
Neljapäeval tegime mobiilirakendusi. Kohale tulid tõsise programmeerimishuviga noormehed, kellega tegime soojenduseks lihtsa joonistamise rakenduse ja seejärel proovisime kätt natuke tõsisemat väljakutset nõudval rakendusel.
Reede oli teistsuguse õppetunni päralt. 40 õpilast veetis algselt planeeritud 2 tunni asemel lausa 3 tundi, tutvudes kodukohaga seotud kirjanikega. Teistmoodi kirjandustund meeldis kõigile.
Aitäh HITSA'le toetuse ja vahvate kottide eest!
Väike videonäide kirjandustunni ühest osast:
teisipäev, 15. detsember 2015
Imagine all the people coming together to do something for Europe
I’m
Mari Kõrtsini. I’m currently in 11th grade in Rapla Ühisgümnaasium.
I attended the 16th Estonian National Forum of European Youth Parliament. It
took place in Tallinn, during fall break. The speaking language in the session
was English.
My
history teacher Pille Lindre was the one to suggest me to go there in the
beginning of October. Since I knew that it is going to be held during the fall
break, I was very sceptical about it, first. After couple of weeks I finally
made up my mind and said that I want to go. Two other students went from Rapla
Ühisgümnaasium, Mari-Liis Reimand from 10th grade and Joonas Kuusemäe from 11th
grade.
The
session was, as said, held in Tallinn. In Rocca Al Mare school to be exact. It
started on Saturday and ended on Wednesday. The main point of the session was
to discuss problems and topics about the EU or that influence the EU. There
were eight topics that were discussed. They were discussed in small groups,
committees. My committee had a topic that in few words was “In order to reach
2020 Europe renewable energy targets, how much of solar power can be used?” In
our committee, we had to come up with problems with this topic and resolutions,
which were things that the EU should do in order to make the situation better.
My phone was really helpful in this situation for two reasons. Firstly, when I
didn’t know how to express myself in English or when I didn’t know a meaning to
a certain word, I used my phone to translate or define words. Secondly, I could
do research and find facts and material for our topic.
The
session was amazing, I made a lot of new friends and got a lot of new
knowledge. The EYP’s theme song is John Lennon’s “Imagine” which was played at
the end of the closing ceremony and which then ended the session, it connected
everyone and some of us were in tears. I can say that that session had a big
influence on me. When I got home I knew that I wanted to do it again.
After
the session, when I came back to school, we started a topic about environmental
problems in English lesson. The problems consisted parts about renewable energy
so it was easier for me to understand the problem since I had just treated the
topic of renewable energy at the session. Some of the other problems that we
treated during our lessons were deforestation, overpopulation, global warming
and overfishing. We researched the problems using technology, our phones and
computers.
Not
long after the Estonian session, I got an invitation to Finland, to the next
session. Without a doubt, I said yes. When I received my topic for that
session, I was surprised to see that the topic was “Overfishing”. A problem
that I had just treated and researched deeply in the English lesson.
The
fact that I knew so much about the topic was kind of like a blessing because I
didn’t have to do any additional research in order to understand my topic. A video, which we watched in English lesson
in order to find information about overfishing, was really helpful in the
session for example. I showed it to other people in our committee and we got
some interesting points from there. The session overall was as fun as the
Estonian session and again, John Lennon’s “Imagine” was played at the end.
To
sum up, those sessions gave me a lot of new knowledge and friends, advanced my
English vocabulary and speaking skills and were also very fun and interesting.
My digital tools such as my phone and my computer were very helpful in both of
the sessions. In addition, the fact that I had already done research about my
topic for the second session, was probably the best thing that could happen. We
couldn’t had done the research in the English lesson without the help of our
digital equipment. So overall, I can say that digital equipment played a
colossal role for me during those sessions.
Mari Kõrtsini
reede, 4. detsember 2015
Tellimine:
Postitused (Atom)