Menüü

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

reede, 13. november 2015

Meie neljapäev vol 6

Seekord rääkisime:
1) külastuspäev partnerkooli esindajatelt
2) külastuspäev projekti esindajalt
3) "esimeste pääsukeste" analüüs ja mõttetalgud
4) kadunud on meie elektroonilised artiklid Raplamaa sõnumites

Meie digimeeskond Otepääl


Avastusretk Otepääl



Kus on Otepääl Koolmeistri tänav? Millisest uksest sisse minna? Miks siin nii vaikne on? Oo, kuula, keegi mängib klaverit. Aga väga vaikne on ikka. Kas neil ongi nii korralikud õpilased?

Need olid esimesed küsimused, emotsioonid, mõtted, mis tekkisid, seistes Otepää gümnaasiumi, meie digipöörde partnerkooli õuel.  Õnneks päästis meid kimbatusest õppealajuhataja Anneli Vetka, võttes lahkesti vastu ja näidates toredat maja. Otepää gümnaasiumis õpib veidi vähem õpilasi kui meil. Maja on saanud uue kuue 2009.aastal ja näeb armas välja. Muljetavaldav oli keeleklass oma tehnilise varustuse ja võimalustega, jõusaal ärgitas sportlikku vormi proovima ja kooli aula mõjus väga suursuguselt.

Osalesime oma rühmaga Valgamaa koolide digiorienteerumises, kus pidime QR-koodide abil liikuma vastavasse punkti ja vastama erinevatele küsimustele Otepää kohta. Esimese jõu saime energiasambalt,  edasi läksime Tehvandi staadioni peavärava juurde, uurisime infostende kiriku ja lipumuuseumi lähedal, lugesime Keskväljaku lampe-pinke, liitsime ja lahutasime, aga üks punkt läks ikka kaduma. Orienteerumise lõpus tuli meenutada „Õrna ööbiku“ sõnu ja lauldagi.
 
Digiorienteerumise raja mõtlesid välja Otepää Gümnaasiumi õpetajad Samsungi Digipöörde projekti raames. Rahulik ja mõnus tutvumine talvepealinna sügisvõludega tegi me põsed punaseks ja mõjus kosutavalt.
Kohtumise lõpuks tutvustas Otepää meeskond oma tegemisi, rääkisime kordaminekutest ja kitsaskohtadest. Ootame neid külla 17.novembril, et näidata oma digimaailma „Videod aitavad paremini maailma mõista“.

Ülle Mäekivi ja Maarika Lips

Otepää avastusretk piltides


kolmapäev, 4. november 2015

Kokkuvõte koolituspäevast

Meie viimasel koolipäeval läks lõpuks ometi õppimiseks!

Nii palju infot ühe päevaga! Miks nii!? Kas jõuame kõik tehtud?!

Saame hakkama, sest meie jõud peitub ühtsuses ja meeskonnavaimus!

Tulevad väga töised nädalad.

Au tööle!

esmaspäev, 2. november 2015

DIGIOOTUS

Kui jõulude eel ootavad lapsed päkapikke, siis meie ootame novembris Mart Laanpere külla, et ikka meie digiprojekti käekäiku koolis jälgida.

Kui päkapikud tavaliselt toovad midagi lastele, siis kas ........ :) Eks, näeme!
 Pildiotsingu päkapikumüts tulemus www.paelad.eu

DIGIMAAILMA KODUSTAMINE


Koolivaheaja teisipäeval kogunesid ühisgümnaasiumi õpetajad arvutiklassi, et teha  algust oma kooli „digipanga“ loomisega. Mõte on kodulehele koondada erinevate keskkondade ja linkide kogu ainete kaupa, sest nii ei pea pikki internetiaadresse iga kord uuesti sisse trükkima. Algus saigi tehtud.

Töötubades õpetasid Hele Israel ja Kadri Laup kasutama Socrative´i ja Kahoot!’i keskkonda. Socrative võimaldab koostada nii valikvastuste, pildiküsimuste kui ka vabavastustega teste. Sedasi saab  kiiresti teadmisi kontrollida.  Kahoot! on keskkond teadmiste mänguliseks, kiireks ja efektiivseks omandamiseks, kinnistamiseks, meeleolu loomiseks. Elevus haaras ka õpetajaid, kui lahendati kolleegide koostatud ainealaseid ülesandeid. Ega peast arvutamine nii lihtsalt läinudki…

Kolmapäevastes töötubades juhendasid Anely Pedai ja Kadri Laup orienteeruma QR-koodide maailmas ja LearningApps’i keskkonnas. QR-koodid võimaldavad lihtsalt ja kiiresti jagada linke ning materjale. LearningApps’is on juba olemas hulgaliselt ülesandeid ainete kaupa, aga saab ka ise uut luua.  Selleks, et töötubades omandatul oleks kasulik väljund, olid õpetajad võtnud kaasa õpikuid-töövihikuid ja rakendasid kuuldu-nähtu kohe praktikasse. Aega tuleb ju kasulikult kasutada…

Koolituspäevade lõpuks said kõik TitanPad’is oma tunded-mõtted-emotsioonid kirja panna. Nii sündiski märksõnapilv:

Erinevad „kodustatud“ keskkonnad viivad järjest lähemale meie digipöörde projekti põhieesmärgile  „Videod aitavad paremini maailma mõista“. 

Ülle Mäekivi ja Maarika Lips