Menüü

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Esmaspäev, 19. oktoober 2015

Kahoot ja „Kalevala“


Digipööre võtab Rapla ühisgümnaasiumis aina suuremaid pöördeid, eriti pärast Pärnu Vanalinna põhikooli inspireerivat õppepäeva. Nüüd jagavad igal esmaspäeval erinevad aineõpetajad kolleegidele digiminutites oma teadmisi ja  praktilisi kogemusi. Lisaks sellele püüavad nad aktiviseerida õpilasi, innustades neid ise looma õppematerjale, et teadmiste omandamine poleks kuiv ja igav protsess.
Rapla ühisgümnaasiumi eesti keele ja kirjanduse õpetaja Tiia Kessel on varem lasknud õpilastel teha erinevates internetikeskkondades ülesandeid, ent pärast digipöörde koolitust on jõudumööda proovinud ka uusi võtteid. „Kahooti olen kasutanud mõlemas 9.klassis, õppides–korrates eesti keele ajalugu ja põhimõisteid.  Selleks annab häid võimalusi olemasolev mäng „Keel ja ühiskond“, mis on mõeldud 10.klassile.
Kui tutvusime kirjanduses Elias Lönnroti ja soome eeposega „Kalevala“, andsin kodutööks koostada õpitava materjali kohta kas PowerPointi esitluse või teadmiste kontrolli mängu keskkonnas Kahoot. Mitte ükski õpilasi ei valinud tavapärast esitluse varianti, vaid eelistas uudsemat ja põnevamat teed. Tunnis mängiti kõik oma mängud läbi, tekkis elevus, kaasalöömislust, põnevus, hasart.“

Mõtteid õpilastelt:
Andy Soovik: Koolis pidime tegema Kahoot’i. See on parem kui tavaline kodutöö, seda tehes jäid paljud asjad paremini meelde, isegi need, mida pole õppinud.
Kirke Kassandra Soom: Tehes „Kalevalast“ Kahoot’i jäid aastaarvud ja nimed kergemini pähe, sest küsimused kordusid ja nii jäid vastused lõpuks meelde.
Merilin Ogga: Selle puhul on hea, et tekib ka võistlus ja kõik soovivadki võita. See paneb meid pingutama.
Kerstin Valli:  Kahoot’iga on hea õppida, sest seda mängides jäid asjad kiiresti pähe ja seda oli päris kerge teha.
Krete Rouhijainen: Me kasutasime tunnis nutitelefoni, et mängida Kahoot’i, see tegi tunni lõbusamaks ja huvitavamaks.