Digipööre võtab Rapla ühisgümnaasiumis aina suuremaid pöördeid, eriti
pärast Pärnu Vanalinna põhikooli inspireerivat õppepäeva. Nüüd jagavad igal
esmaspäeval erinevad aineõpetajad kolleegidele digiminutites oma teadmisi
ja praktilisi kogemusi. Lisaks sellele
püüavad nad aktiviseerida õpilasi, innustades neid ise looma õppematerjale, et
teadmiste omandamine poleks kuiv ja igav protsess.
Rapla ühisgümnaasiumi eesti keele
ja kirjanduse õpetaja Tiia Kessel on varem lasknud õpilastel teha erinevates
internetikeskkondades ülesandeid, ent pärast digipöörde koolitust on jõudumööda
proovinud ka uusi võtteid. „Kahooti olen kasutanud mõlemas 9.klassis, õppides–korrates
eesti keele ajalugu ja põhimõisteid.
Selleks annab häid võimalusi olemasolev mäng „Keel ja ühiskond“, mis on
mõeldud 10.klassile.
Kui tutvusime kirjanduses Elias
Lönnroti ja soome eeposega „Kalevala“, andsin kodutööks koostada õpitava materjali
kohta kas PowerPointi esitluse või teadmiste kontrolli mängu keskkonnas Kahoot.
Mitte ükski õpilasi ei valinud tavapärast esitluse varianti, vaid eelistas
uudsemat ja põnevamat teed. Tunnis mängiti kõik oma mängud läbi, tekkis elevus,
kaasalöömislust, põnevus, hasart.“
Mõtteid õpilastelt:
Andy Soovik: Koolis pidime tegema
Kahoot’i. See on parem kui tavaline kodutöö, seda tehes jäid paljud asjad
paremini meelde, isegi need, mida pole õppinud.
Kirke Kassandra Soom: Tehes
„Kalevalast“ Kahoot’i jäid aastaarvud ja nimed kergemini pähe, sest küsimused
kordusid ja nii jäid vastused lõpuks meelde.
Merilin Ogga: Selle puhul on hea,
et tekib ka võistlus ja kõik soovivadki võita. See paneb meid pingutama.
Kerstin Valli: Kahoot’iga on hea õppida, sest seda mängides
jäid asjad kiiresti pähe ja seda oli päris kerge teha.
Krete Rouhijainen: Me kasutasime
tunnis nutitelefoni, et mängida Kahoot’i, see tegi tunni lõbusamaks ja huvitavamaks.