Koolivaheaja teisipäeval kogunesid ühisgümnaasiumi õpetajad arvutiklassi, et teha algust oma kooli „digipanga“ loomisega. Mõte on kodulehele koondada erinevate keskkondade ja linkide kogu ainete kaupa, sest nii ei pea pikki internetiaadresse iga kord uuesti sisse trükkima. Algus saigi tehtud.
Töötubades õpetasid Hele Israel ja
Kadri Laup kasutama Socrative´i ja Kahoot!’i keskkonda. Socrative võimaldab koostada
nii valikvastuste, pildiküsimuste kui ka vabavastustega teste. Sedasi saab kiiresti teadmisi kontrollida. Kahoot! on keskkond teadmiste mänguliseks,
kiireks ja efektiivseks omandamiseks, kinnistamiseks, meeleolu loomiseks.
Elevus haaras ka õpetajaid, kui lahendati kolleegide koostatud ainealaseid
ülesandeid. Ega peast arvutamine nii lihtsalt läinudki…
Kolmapäevastes töötubades juhendasid
Anely Pedai ja Kadri Laup orienteeruma QR-koodide maailmas ja LearningApps’i
keskkonnas. QR-koodid võimaldavad lihtsalt ja kiiresti jagada linke ning materjale.
LearningApps’is on juba olemas hulgaliselt ülesandeid ainete kaupa, aga saab ka
ise uut luua. Selleks, et töötubades
omandatul oleks kasulik väljund, olid õpetajad võtnud kaasa õpikuid-töövihikuid
ja rakendasid kuuldu-nähtu kohe praktikasse. Aega tuleb ju kasulikult kasutada…
Koolituspäevade lõpuks said kõik TitanPad’is
oma tunded-mõtted-emotsioonid kirja panna. Nii sündiski märksõnapilv:
Erinevad „kodustatud“ keskkonnad viivad järjest
lähemale meie digipöörde projekti põhieesmärgile „Videod aitavad paremini maailma mõista“.
Ülle Mäekivi ja Maarika Lips