Seni oleme oma koolis 1. ja 2. klassides tegelenud 1 x nädalas robotite ehitamisega arvutiringi
või ainetunni raames. Meie tähelepanekud on, et lapsed õpivad meeskonnatööd,
juhendi lugemist, areneb käeline tegevus, saavad selgeks esimesed mehhaanika
põhitõed. Kuna algus on olnud julgustav, lastele põnev, õpetajad rahul ja lastevanemate
tagasiside väga positiivne, otsustasime laiendada oma tegevust ka teistesse
põhikooli klassidesse, et kaetud oleks terve kool.
Edasine tegevusplaan:
Kõiki klasse on 2 paralleeli v.a. 2. klass,
mida on 3 paralleeli.
·
Algklassides ühe trimesti
vältel 1X nädalas viia arvutiõpetuse tunni ajal läbi robootika tunnid.
·
1-2. Klassis kasutada WeDo 1.0
robotikomplekte
·
3.-4. Klassis kasutada WeDo 2.0
robotikomplekte
Õpetaja jagab lapsed
paaridesse arvestades, et kokku satuksid erinevate võimetega õpilased.
Robotid
pannakse kokku juhendi järgi. Õpetaja kontrollib roboti töökorras olekut.
Pärast 5. tundi
antakse õpilastele järjest loovusülesandeid robotite ehitamisel ja lihtsamal
programmeerimisel.
Eesmärk: Arendada
meeskonnatööd, juhendi abil töötamist, käelist tegevust, loovust, anda esimesed
teadmised mehhaanika põhitõdedest ning programmeerimisest.
·
5.-6. Klassis kasutada Airblock modulaarset programmeeritavat droonide
komplekti
Tunnid toimuvad
trimestri lõpus matemaatika ja loodusõpetuse tundide raames. Kasutatakse
meeskonnatööd. Läbivad teemad
matemaatikas on kaal, kiirus, teepikkus.
Loodusõpetuses
õhurõhk, hõõrdumine, ujuvus.
Lisaks
programmeerimisalased oskused
5. klassid 2
tundi iga trimesti lõpus kokku 6 tundi matemaatikas klassi kohta.
Loodusõpetuses kokkuleppel õpetajaga vastavalt ainekavale.
6. klassid 2 tundi iga trimesti lõpus kokku 6 tundi matemaatikas.
Loodusõpetuses kokkuleppel õpetajaga vastavalt ainekavale.
Planeeritud on korraldada klassidevahelisi võistlusi.
Eesmärk: Kasutades droonide komplekte arendada õpilastes
meeskonnatöö oskusi, tehnoloogiaalaseid oskusi, tutvuda ja katsetada praktikas
mehhaanika ja aerodünaamika põhimõisteid nt.
õhurõhk, ujuvus, kiirus, kaal, teepikkus, õhutakistus. Laiendada ja
arendada edasi programmeerimisalaseid oskusi.
·
7. -9. Klassis EV3
robotikomplekte.
Tunnid toimuvad
trimestri lõpus matemaatika, füüsika ja tööõpetuse tundide raames. Läbivad
teemad: andurite kasutamine, robotite programmeerimine, füüsika ja mehhaanika
põhireeglid.
Kooli õppekavas
on kirjas, et tööõpetuse tundide raames 7.-9. Klassi õpilased võivad kasutada
projektõppe raames robootika vahendeid. Saadavad
seadmed annavad rohkemale arvule õpilastest teostada oma projekt tehniliste vahenditega.
Füüsika ja
mehhaanika põhireeglite õppimine ning kordamine trimestrite lõputundides
meeskonnatöös teostatavate projektide kaudu.
·
·
Sügiel on kavas korraldada
traditsioonilist “Saja hullu teadlase ööd”, kus vahendid leiavad kasutust
erinevates töötubades.
·
Õppetöövälisel ajal saavad
huvilised programmeerida ja tehnoloogiavahendeid kasutada õpetaja järelvalve
all tehnoloogia ruumis.