RÜGi digimaailm
IT, mis aina jõulisemalt keerleb ja pöörleb ümber meie, on
väga tugevalt enda haardesse võtnud Rapla Ühisgümnaasiumi. Selle õppeaasta märksõnadeks on „digipööre“ ja
„kolmemõõtmelisus“.
Juba teist aastat järjest toimub koolidele Digipöörde konkurss, mille eesmärgiks on laiendada
digivahendite kasutamise oskust õppetöös, muutes tunde huvitavamaks,
kaasaegsemaks, põnevamaks, kujundades õpilast aktiivseks õppijaks. Meie kooli
IT-tehnoloog Kadri Laup ja õppealajuhataja Aime Klandorf oskasid kirjutada
projekti, mis komisjonile silma jäi, ning nii saimegi paljude kandideerijate
seast 12 väljavalitu hulka.
Meie projekt hõlmab tervet kooli. Eelkõige on see suunatud
õpilastele, aga ka õpetajatele ning lastevanematele. Loome ühtse terviku „RÜGi
digimaailm“, kus on tunni elavdamiseks mõeldud videod ja mängud, mida saavad
õpilased edasi arendada ja täiendada. Projekt annab võimaluse õppida tundma
kohalikku kunsti-ja kultuurielu,
kasutades nutiseadmeid.
Mida oleme teinud?
Kaardistasime küsimustike abil tänaseni tehtu, õpilaste ja
vanemate valmisoleku. Oleme käinud Mectory keskuses, kohtunud seal teiste
pilootkoolidega, harjutanud erinevates rollides olemist ja uute tehnoloogiate
kasutamist. 2.juunil lendas meie esimene pääsuke tänu 10. ja 2.klassi
õpilastele, kes pidid loovalt ühendama kõnekäänu ja filmi. Kõikide meie
tegevustega saab jooksvalt tutvuda blogis http://rygdigimaailm.blogspot.com.ee/
.
Lisaks võitis meie kool konkursil „3D printerid Eesti
koolidele“ 3D printeri, mis praegu on ööpäev läbi töös, printides õpilaste modelleeritud
kolmemõõtmelisi kavandeid. Uus tehnoloogiline vahend annab võimaluse käega
katsuda arvutiekraanil loodut. Seda projekti veavad kunsti- ja tööõpetuse õpetajad.
Tulge ja vaadake meie digimaailma! Kaasa võivad lüüa kõik
maakonna koolid ja miks mitte ka ettevõtted.
RÜGi digipöörde meeskond